آموزش

آموزش نحوه بکارگیری سرویسهای ارسال پیام پیامن

ویژه کاربران




در صورتیکه سوالی دارید که در راهنمای زیر موجود نبوده است لطفا از بخش تماس با ما اقدام به ارسال سوال کنید.




پیامن یک بستر ارسال پیام برای کاربران فراهم میکند که به کمک آن هر کاربر حقیقی که قبلا مورد تایید قرار گرفته است می توان اقدام به ارسال پیام بصورت پیامک و ایمیل کند.


سرویسهای پیامن گستره وسیعی از سرویسها را شامل می شوند و بمرور زمان به ویژگی ها و تنوع آن افزوده خواهد شد.


در حال حاضر سرویس فعال پیامن ارسال پیامک عادی، پیامک کد تایید، ایمیل عادی و ایمیل کد تایید است.


در حالت کلی ارسال پیام در پیامن به دو صورت امکان پذیر است:


1- ارسال بصورت دستی


2- استفاده از api



1-ارسال بصورت دستی:


در روش دستی کابر پس از ثبت نام و مورد تایید قرار گرفتن حساب کاربری، می تواند به کمک پنل حساب کاربری خود اقدام به ارسال پیام کند. این کار طی مراحل زیر انجام می شود:


+ثبت نام و ورود به حساب کاربری از طریق لینک زیر:


ثبت نام سریع


+ورود به بخش "اطلاعات کابران" و تکمیل اطلاعات خواسته شده


+انتظار تا تایید حساب کاربری


+ورود مجدد به حساب پس از تایید


+ورود به بخش "ارسال پیامک و ایمیل"


+ایجاد پیام از بخش "پیامهای پیش فرض"


+ارسال پیام از بخش "ارسال پیام تکی"



ثبت نام:


برای انجام ثبت نام پس از بارگذاری صفحه اول سایت با کلیک بر روی دکمه "ثبت نام سریع" اقدام کنید. پس از این کار صفحه ثبت نام باز خواهد شد. در صفحه ثبت نام از بخش "ایجاد حساب کاربری" اقدام کنید و مشخصاتی از قبیل شماره همراه، کلمه عبور و کد امنیتی را به درستی وارد کنید.


در مرحله بعد یک کد تایید به شماره همراه شما ارسال خواهد شد که نیاز است تا کد تایید در بخش مربوطه نوشته وارد شود. درصورت صحیح بودن کد تایید، ثبت نام شما تکمیل شده و میتوانید از بخش سمت راست "ورود" به کمک شماره همراه و کلمه عبور خود وارد پنل کاربری خود شوید.


تایید حساب کاربری و ارسال پیام:


پس از ورود در قسمت سمت راست چندین دکمه مدیریتی جهت انجام تنظیمات و ارسال پیام برای کاربر تعبیه شده است. دکمه اول با عنوان "داشبور" شناخته می شود. این دکمه برای مشاهده اطلاعات کلی کاربر مورد استفاده قرار میگیرد و به کمک آن میتوانید از مرچنت آیدی، وضعیت حساب، پلن فعال و مهلت باقیمانده آن، تعداد پیامکها و ایمیلهای قابل ارسال و میزان اعتبار باقیمانده خود مطلع شوید.


دکمه دوم "اطلاعات کاربر" نام دارد و نیاز است کابران برای تایید حساب کاربری خود این قسمت را کاملا تکمیل کرده و روی دکمه بروزرسانی کلیک کنند. در صورتیکه اطلاعات بدرستی وارد شده باشند نهایتا در 2 روز کاری حساب کاربر تایید می شود.


دکمه سوم "شارژ حساب" است. به کمک این دکمه کاربر می تواند به حساب خود پول واریز کند. این پول برای خرید پلن پیامک و ایمیل مورد استفاده قرار میگیرد.


دکمه چهارم "خرید پلن" می باشد. به کمک خرید پلن کاربر می تواند یک پلن را برای خود فعال سازی کند. تمامی پلنهای فعال در این بخش قابل مشاهده هستند. هر پلن شامل تعداد مشخصی پیامک و ایمیل است. همچنین هر پلن مدت مشخصی اعتبار دارد و پس از پایان زمان آن اعتبار پلن پایان یافته و قابل استفاده نخواهد بود و نیاز است تا مجددا پلن خریداری شود. برخی پلنها دارای قابلیت انتقال هستند. قابلیت انتقال اجازه می دهد تا در صورتیکه پیامکها و ایمیل در پایان زمان یک پلن باقیمانده بود به پلن بعدی منتقل شود.


دکمه پنجم "ارسال پیامک و ایمیل" است. در این قسمت کاربران می توانند پیامهای پیش فرض خود را مشخص کنند و ایمیل یا پیامک به مخاطبان خود ارسال کنند. با توجه به قوانین پیامن پیام های هر کاربر قبل از ارسال باید مورد تایید قرار گیرد تا احیانا موارد سواستفاده در آن وجود نداشته باشد. پیامن مرحله بررسی پیام را برای کاربران بسیار ساده کرده است. تنها کافیست پیامهای خود را یکبار وارد و ارسال کنید و پس از تایید به هر تعداد که میخواهید از آن پیام استفاده کنید. برای این منظور از قسمت "پیامهای پیش فرض من" یک پیام جدید وارد کنید و سپس روی دکمه ایجاد کلیک کنید. پیام شما در جدول ثبت شده و در وضعیت "در حال بررسی قرار میگیرد". هر پیام نهایتا در طی 2 روز کاری در صورت نداشتن مغایرت با قوانین تایید خواهد و کاربر می تواند پیام را به کمک کد اختصاص یافته به آن پیام ارسال کند.


جهت ارسال پیام از قسمت "ارسال پیام تکی" استفاده کنید. برای این کار کد پیام تایید شده خود را در قسمت "کد پیام پیشفرض از جدول فوق" وارد کنید. سپس شماره همراه یا ایمیل فردی که میخواهید پیام برای او ارسال شود را وارد کنید. در صورتیکه پیام شما شامل کد تایید است مقدار کد تایید را نهایتا تا 10 رقم عددی در قسمت "کد تایید" وارد کنید. در نهایت مدت اعتبار پیام را بر حسب دقیقه در قسمت "مدت زمان اعتبار" وارد کنید. سپس روی دکمه ارسال پیام کلیک کنید. در صورت نبود خطا پیام شما ارسال می شود و مخاطب شما پس از مدت کوتاهی آن را دریافت خواهد کرد.


دکمه ششم "همکاران" است که مربوط به افراد و کاربرانی است که تمایل دارند سرویس مشابه پیامن راه اندازی کنند. برای اطلاعات بیشتر به بخش همکاران مراجعه کنید.


دکمه هفتم "تغییر کلمه عبور" جهت تغییر کلمه عبور ورود به حساب کاربری مورد استفاده قرار میگیرد.



2-استفاده از api:


در این روش کاربر که قبلا اقدام به ثبت نام در پیامن کرده و مورد تایید قرار گرفته یک مرچنت آیدی مختص به خود دریافت میکند.


مرچنت آیدی یک رشته شامل اعداد و حروف لاتین است که مشخصه هر کاربر میباشد.


کاربر پس از دریافت مرچنت آیدی می توان به کمک api های ارائه شده در بخش پیاده سازی اقدام به ارسال پیام از طریق پیامن کند. برای مشاهده api ها از لینک زیر استفاده کنید:


پیاده سازی


بکارگیری api های پیامن بسیار ساده هستند. تمامی روند پیاده سازی در تمامی پلتفرمها یکسان میباشد. به منظور ارسال پیام از طریق api نیاز است تا یک سری مشخصات به سرورهای ما ارسال شود. این مشخصات شامل:


+مرچنت آیدی شما (MerID)


+کد پیام پیشفرض (messcode)


+کد تایید (code)


+مشخص کردن اینکه پیام به ایمیل ارسال شود یا بصورت پیامک ارسال شود (isemail)


+همراهی که قرار است پیام به او ارسال شود (phone)


+ایمیلی که قرار است پیام به آن ارسال شود (email)


+مدت زمان اعتبار پیام کد تایید (Time)


نیاز است تمامی موارد فوق بصورت رشته معرفی شوند.


توضیحات:


مرچنت آیدی (MerID): این مشخصه یک کد شامل اعداد و حروف است که در هنگان ثبت نام کاربر به او اختصاص می یابد. برای مشاهده مرچنت آیدی خود پس از ورود به پنل کاربری به بخش داشبور مراجعه نمایید و مرچنت آیدی خود را مشاهده و کپی کنید.


کد پیام پیشفرض (messcode): کاربران می توانند هر پیامی را توسط پیامن ارسال کنند ولی قبل از اینکه پیام قابلیت ارسال داشته باشد نیاز است تا تایید شود. این کار برای جلوگیری از برخی سواستفاده های احتمالی انجام خواهد شد. بدین منظور کابر با مراجعه به پنل کاربری خود موجود در سایت پیامن ، در قسمت "ارسال پیامک و ایمیل" اقدام به ایجاد پیام پیشفرض میکند. این پیام درصورت مغایر نبودن با قوانین ما پس از مدت کوتاهی تایید خواهد شد و به آن یک کد عددی اختصاص می یابد. پس از تایید پیام کاربر می تواند پیام مذکور را به دفعات به کمک کد آن ارسال کند. مقدار messcode در اصل مقدار کد پیام تایید شده می باشد.


کد تایید (code): در صورتیکه پیام شامل کد تایید باشد میتوانید مقدار آن را به صورت عددی تا 10 کاراکتر وارد کنید. اگر پیام شما کد تایید ندارد می توانید مقدار آن را null قرار دهید.


isemail: این متغییر برای مشخص کردن ایمیل بودن پیام کاربر دارد. اگر مقدار آن برابر 1 باشد پیام به ایمیل ارسال میشود و اگر مقدار آن برابر صفر باشد پیام به همراه مخاطب ارسال می شود.


همراه (phone): همراه شخصی که قرار است پیام به او منتقل شود در این متغییر وارد می شود.


ایمیل (email): ایمیل شخصی که قرار است پیام به او منتقل شود در این متغییر وارد می شود.


Time: مدت زمان اعتبار پیام برحسب دقیقه در این متغییر وارد می شود. در صورتیکه مدت اعتبار پیام پایان یابد پیام ارزش خود را از دست داده و ارسال نخواهد شد.



پس از ارسال پیام از طریق api مقدار برگشتی در داخل $status به صورت یک عدد بوده و دارای معانی زیر است:


$status=1 -> پیام با موفقیت ارسال شد
$status=0 -> پیام شما با کد وارد شده قبلا تایید نشده است. لطفا از کد پیام دیگری استفاده کنید!
$status=100 -> پیام شما با کد وارد شده فعلا درحال بررسی است. لطفا از کد پیام دیگری استفاده کنید!
$status=1000 -> پیام شما با کد وارد شده قبلا ثبت نشده است. لطفا با مراجعه به حساب خود بخش ارسال پیامک و ایمیل کدهای ثبت شده خود را مشاهده کنید!
$status=2 -> کد مرچنت نامعتبر است یا حساب شما تایید نشده است!
$status=3 -> مقدار $isemail -> باید 0 یا 1 باشد
$status=4 -> تعداد کد ایمیلهای شما تمام شده. لطفا مجددا تعداد کد ایمیل خود را شارژ کنید
$status=5 -> تعداد کد پیامک شما تمام شده. لطفا مجددا تعداد کد پیامک خود را شارژ کنید
$status=6 -> خطای داخلی در هنگام ارسال کد ایمیل رخ داد
$status=7 -> خطای داخلی در هنگام ارسال کد پیامک رخ داد
$status=8 -> تعداد کاراکترهای کد تایید باید کمتر یا مساوی 10 کاراکتر عددی باشد و بزرگتر از صفر باشد
$status=80 -> لطفا از کاراکترهای مجاز استفاده کنید. برای کد تایید کاراکترهای مجاز تنها اعداد 0 تا 9 هستند.
$status=9 -> تعداد کاراکترهای پیام باید کمتر یا مساوی 60 کاراکتر باشد
$status=10 -> در حالت ارسال پیامک شماره همراه نباید خالی باشد
$status=11 -> در حالت ارسال ایمیل، مقدار ایمیل نمیتواند خالی باشد!
$status=12 -> مدت زمان کد یکبار مصرف نمیتواند خالی باشد!
$status=13 -> مهلت پلن شما به پایان رسیده یا پلنی خریداری نکرده اید. لطفا با مراجعه به حساب خود پلن مورد نظر خود را خریداری کنید.

ویژه همکاران




آموزشهای مربوط به همکاران شامل نحوه استفاده از سیستمها، بروزرسانی، نگهداری و ... پس از تایید همکاری کاربر برای او ارسال خواهد شد.